Richtlijnen


Kleuren

De kleuren van The Chocolate Factory zijn geïnspireerd op de industriële omgeving van de Noordkade.

Kleurenpalet

De huisstijl is opgebouwd rond drie hoofdkleuren: asfalt, wit en koper. Deze kleuren zijn direct afgeleid van het interieur en vormen de kern van de visuele identiteit.

Daarnaast zijn er aanvullende kleuren gekoppeld aan de verschillende missies van het merk. Deze zorgen voor een toegankelijke en speelse dynamiek binnen de huisstijl.

wit
HEX ffffff Kopiëren
RGB 255, 255, 255 Kopiëren
CMYK 0, 0, 0, 0 Kopiëren
Koper
HEX #bd6b2f Kopiëren
RGB 189, 107, 47 Kopiëren
CMYK 21, 62, 87, 10 Kopiëren
Asfvalt
HEX #3b3a3e Kopiëren
RGB 59, 58, 62 Kopiëren
CMYK 69, 61, 52, 58 Kopiëren
Cycloon
HEX #d1cbc5 Kopiëren
RGB 209, 203, 197 Kopiëren
CMYK 21, 18, 22, 1 Kopiëren
Toekomst
HEX #f2f1ed Kopiëren
RGB 242, 241, 237 Kopiëren
CMYK 6, 5, 7, 0 Kopiëren
Data
HEX #294a91 Kopiëren
RGB 41, 74, 145 Kopiëren
CMYK 94, 75, 9, 1 Kopiëren
Noordkade
HEX #468781 Kopiëren
RGB 70, 135, 129 Kopiëren
CMYK 73, 28, 48, 11 Kopiëren
Bunker
HEX #7BC2BA Kopiëren
RGB 123,194,186 Kopiëren
CMYK 85, 69, 41, 35 Kopiëren
Gloeilamp
HEX #d4a521 Kopiëren
RGB 99, 89, 250 Kopiëren
CMYK 16, 33, 93, 5 Kopiëren

Toepassing

Hiernaast zie je hoe de kleuren correct toegepast mogen worden.

  • De hoofdkleuren vormen altijd de basis van de huisstijl.
  • Steunkleuren worden gebruikt om visuele elementen toe te voegen en de huisstijl te verrijken.
  • De basis blijft neutraal, terwijl aanvullende elementen een steunkleur krijgen.
TCF254610_Merkportaal_kleurenpalet
TCF254610_Merkportaal_toepassing_logo_kleur

Don'ts

Om de consistentie en leesbaarheid van de huisstijl te waarborgen, gelden de volgende beperkingen:

  • Gebruik geen steunkleuren in het logo. Deze zijn uitsluitend bedoeld voor grafische elementen binnen de huisstijl.
  • Zorg altijd voor voldoende contrast in tekst en grafische elementen. Dit garandeert een optimale leesbaarheid.
TCF254610_Merkportaal_kleurgebruik_dont